ستارگان فوتبال
تاریخچه باشگاه های مشهور و آلبوم تصاویر بازیکن های مشهور

مقدماتي جام جهاني 2014- آمريکاي‌شمالي

 

تيم‌هاي ملي فوتبال آمريکا و کاستاريکا مقابل جاماييکا و هندوراس به پيروزي رسيدند.


شب گذشته پيکارهاي مقدماتي جام جهاني 2014 در قاره آمريکاي‌شمالي انجام گرفت.

به گزارش فارس،آمريکا با مربيگري يورگن کلينزمان، مربي آلماني خود 2 بر يک جاماييکا را شکست داد. برک‌فورد 89 براي جاماييکا، آلتيدور 30 و ايوانز 90 براي ايالات‌متحده در ورزشگاه نشنال شهر کينگستون گلزني کردند.

کاستاريکا نيز در جدال خانگي با هندوراس يک بر صفر برنده شد.

مصاف تيم‌هاي پاناما و مکزيک نيز با تساوي بدون گل خاتمه يافت.

 

تيم ملي فوتبال ايران در تازه‌ترين رنکينگ فيفا سقوط 10 پله‌اي را تجربه کرد.


سايت فيفا تازه‌ترين رده بندي رنکينگ تيم‌هاي ملي فوتبال در جهان را اعلام کرد.

به گزارش فارس،در اين رده بندي ، تيم تحت هدايت کارلوس کي‌روش با سقوطي 10 پله‌اي نسبت به ماه قبل و با 506 امتياز به رده شصت و هفتم نزول کرد. تيم ملي فوتبال کشورمان در قاره آسيا نيز با يک پله نزول، پس از تيم‌هاي ژاپن،‌ استراليا، کره جنوبي و ازبکستان رتبه پنجم قاره کهن را در اختيار گرفته است.

در صدر اين فهرست تيم‌هاي اسپانيا، آلمان، آرژانتين و کرواسي حضور دارند. تيم ملي فوتبال هلند با صعود چهار پله‌اي،‌ جاي پرتغال را در رده پنجم گرفت.

ديدارهاي دوستانه فوتبال در جهان

 

تيم ملي فوتبال فرانسه در ديداري دوستانه مقابل اروگوئه شکست خورد.


دو ديدار دوستانه فوتبال بين تيم‌هاي مطرح فوتبال در سراسر دنيا انجام شد.

به گزارش فارس،در مهم‌ترين ديدار، تيم‌هاي اروگوئه و فرانسه در مونته‌ ويدئو اروگوئه به مصاف هم رفتند که تيم ميزبان با گلزني لوييس سوارز پر حاشيه در دقيقه 50 توانست ميهمان خود را شکست دهد. چهار بازيکن در اين پيکار کارت زرد گرفتند که سهم خروس‌ها سه کارت بود.

ديدار دوستانه بعدي فرانسه روز يکشنبه مقابل برزيل خواهد بود. اروگوئه نيز چهارشنبه هفته آينده در ادامه ديدارهاي راهيابي به جام جهاني 2014 در زمين ونزوئلا به ميدان خواهد رفت.

در ديگر ديدار دوستانه انجام شده دانمارک در خاک خود مقابل گرجستان با نتيجه 2 بر يک به برتري رسيد. نيکلاس پدرسن 77 و کريستين اريکسن 89 براي دانمارک گل زدند و ايراکلي زاريا هم در دقيقه 52 براي گرجستان گل زد.

دانمارک، سه شنبه هفته آينده در چارچوب رقابت‌هاي راهيابي به جام جهاني در خاک خودي مقابل ارمنستان قرار خواهد گرفت.

در بازي خداحافظي ميشاييل بالاک اتفاق افتاد

  هافبک سابق تيم ملي فوتبال ايران در کنار بزرگان فوتبال جهان در بازي خداحافظي ميشاييل بالاک در آلمان به ميدان رفت.


ديدار نمادين تيم‌هاي منتخب جهان و ياران ميشاييل بالاک چهارشنبه شب در شهر لايپزيک آلمان و در ورزشگاه ردبول آره‌نا برگزار شد و مهدي مهدوي‌کيا بازيکن سابق تيم ملي ايران در کنار بزرگان و ستارگان دنياي فوتبال به ميدان رفت.

به گزارش فارس،اين بازي که به مناسبت خداحافظي بالاک يکي از ستارگان فوتبال آلمان تدارک ديده شده بود شاهد حضور ستارگان برتر دنياي فوتبال بود.

در تيم منتخب جهان که هدايت آن را ژوزه مورينيو سرمربي جديد چلسي بر عهده داشت، بازيکناني نظير شوچنکو، اسين، دروگبا، ينس لمن، لوتار ماتئوس، فيليپ لام، ندود، مهدوي‌کيا و ... حضور داشتند و در آن سوي ميدان در تيم ميشاييل بالاک که هدايت آن برعهده رودي فولر سرمربي سابق تيم ملي آلمان بود بازيکناني نظير رنه آدلر، ديتمار هامن، کريتسن ورنز، ميشاييل شوماخر (اسطوره فرمول‌يک)، حسن صالح حميدزيچ و ... حضور داشتند.

در اين بازي مهدي مهدوي‌کيا موشک ايراني 82 دقيقه در ترکيب تيم مورينيو به ميدان رفت و نشان داد که همچنان توانايي بازي پس از بازنشستگي را هم دارد.

هافبک سابق تيم ملي کشورمان در اين ديدار هم شماره 2 بر تن کرده بود.

تيم منتخب جهان اين بازي را در نهايت با نتيجه 4 بر 3 به سود خود پايان داد تا هافبک ملي‌پوش ژرمن‌ها به طور رسمي از دنياي فوتبال کناره‌گيري کند.

بالاک در مدت حضورش در دنياي فوتبال، با بايرلورکوزن نايب قهرمان ليگ قهرمانان اروپا شد و با تيم ملي فوتبال آلمان در جام‌ جهاني 2002 و جام ملت‌هاي اروپا 2008 به مقام نايب قهرماني رسيد.

تيم ملي فوتبال ايران براي صعود مستقيم به جام جهاني 2014 بايد از دو ديدار لبنان و کره جنوبي چهار امتياز بگيرد و کمي هم خوش شانس باشد تا ازبکستان و کره به نتيجه مساوي برسد.


شب گذشته دو ديدار حساس از گروه A رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني برزيل در منطقه آسيا برگزار شد.

در مسابقه اول ايران يک بر صفر قطر را شکست داد تا اميد‌هايش براي صعود مستقيم به جام جهاني و بدون اما و اگر زنده شود. سه امتياز بازي با قطر روح تازه‌اي به فوتبال ملي ايران دميد.

به گزارش فارس، در ديدار دوم نيز نتيجه دلخواه ايران رقم خورد و کره جنوبي با وجود برتري مطلق در ميدان در بيروت متوقف شود تا با اين مساوي هم فاصله امتيازي ايران و کره جنوبي به يک امتياز برسد و هم لبنان ديگر هيچ شانسي براي صعود به جام جهاني نداشته باشد و روز سه‌شنبه آينده 21 خرداد با انگيزه‌اي کمتر مقابل ملي پوشان ايران به ميدان بيايد.

در حال حاضر تيم ملي ايران براي صعود مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل بايد چهار امتياز از اين دو بازي بگيرد و اميدوار باشد که ديدار ازبکستان و کره جنوبي برنده‌اي نداشته باشد.

تيم ايران اگر به دنبال صعود مستقيم و بي‌دردسر به جام جهاني هستيم بايد لبنان را در تهران شکست بدهيم و در بازي آخر مقابل کره جنوبي يک امتياز بگيريم. آن به شرطي که کره جنوبي مقابل ازبکستان متوقف شود و بازي اين دو تيم برنده‌اي نداشته باشد.

حضور در پلي آف

تيم ملي ايران اگر لبنان را شکست بدهد و يا يک امتياز از اين حريف بگيرد حضورش در پلي آف قطعي مي‌شود. حتي اگر در ديدار آخر مقابل کره جنوبي شکست بخورد.

البته حضور در پلي آف معنايش پيمودن مسيري سخت براي رسيدن به برزيل است.

بهترين نتيجه کره و ازبکستان براي ايران

ديدار کره جنوبي و ازبکستان سه ‌شنبه آينده و در روز بازي ايران و لبنان برگزار مي‌شود. بهترين نتيجه در اين بازي براي ايران تساوي دو تيم است. اينکه ازبکستان بتواند در کره امتياز بگيرد در اين شرايط ايران در صورت پيروزي برابر لبنان 13 امتيازي و صدرنشين گروه خواهد شد.

در اين شرايط تيم ملي ايران براي صعود مستقيم فقط يک امتياز نياز دارد. البته کره براي برد مقابل ما به ميدان خواهد آمد.

بازي روز 28 خرداد جدال مرگ و زندگي براي رسيدن به جام جهاني است جدالي که ما يک امتياز مي‌خواهيم و کره جنوبي سه امتياز تا به طور مستقيم به جام جهاني برويم. البته پيش فرض اين است که لبنان را ما برده‌ايم وگرنه اگر به اين حريف امتياز بدهيم بايد فقط به پلي آف فکر کنيم.

* پيروزي کره جنوبي شرايط ما را سخت مي‌کند

در صورتيکه کره جنوبي برابر ازبکستان به پيروزي برسد و 14 امتيازي شود در آن صورت ما هم در صورت پيروزي بر لبنان 13 امتيازي خواهيم شد و براي صعود بدون اما و اگر بايد کره جنوبي را شکست بدهيم وگرنه امکان دارد ازبکستان با پيروزي مقابل قطر با ما هم امتياز شود و کار به تفاضل گل کشيده مي شود زيرا ديدار دو تيم در تهران و تاشکند مساوي شده‌اند. در اين صورت پيروزي با تعداد گل هاي زياد مقابل لبنان ارزشمند خواهد بود.

فوتبال ايران هفت روز پر هيجان را پيش رو دارد. اگر لبنان را سه‌شنبه ببريم حضورمان در پلي آف قطعي مي‌شود و به صعود مستقيم اميدوار مي شويم خوشبختانه نتيجه بازي ازبکستان و کره جنوبي را قبل از شروع بازي با لبنان مي‌دانيم زيرا آنها دو ساعت زودتر از ما بازي دارند. اين مسئله مي‌تواند از نظر روحي به سود مان باشد هرچند ما اگر مي‌خواهيم صعود مستقيم داشته باشيم بايد لبنان را شکست بدهيم.
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستارگان فوتبال و آدرس www.soccerstars.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان بعد از تائيد در سايت ما قرار ميگيرد (زيرا اين سايت فقط با وبلا گها و سايت هاي كه پيج رنك 1 به بالا دار تبادل لينك ميكند)





نويسندگان