ستارگان فوتبال
تاریخچه باشگاه های مشهور و آلبوم تصاویر بازیکن های مشهور

رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني در قاره آمريکا با پيروزي تيم‌هاي اروگوئه و کلمبيا و توقف آرژانتين پيگيري شد.


تيم ملي آرژانتين در بازي‌هاي انتخابي جام جهاني در قاره آمريکاي جنوبي برابر اکوادور با تساوي يک بر يک متوقف شد.

در اين ديدار ابتدا سرخيو آگورو در دقيقه 4 از روي نقطه پنالتي براي آرژانتين گلزني کرد اما در ادامه مسابقه تيم ميزبان به خود آمد و موفق شد در دقيقه 17 با گل سگوندو کاستيلو به گل تساوي دست يابد. در ادامه بازيکنان آرژانتين نتوانستند در زمين اکوادور به توفيق بيشتري دست يابند و در نهايت بازي با تساوي يک بر يک به پايان رسيد.

اين بازي خالي از حاشيه هم نبود و در دقايق پاياني خاوير ماسکرانو به دليل رفتار ناشايست از داور کارت قرمز دريافت کرد.

آرژانتيني‌ها در بازي قبلي خود در مقدماتي جام جهاني نيز برابر کلمبيا به تساوي رسيده بودند. در اين ديدار ليونل مسي مطابق معمول در چند هفته گذشته بازي را از نيمکت ذخيره‌ها شروع کرد، اما از دقيقه 61 به جاي سرخيو آگرو وارد زمين شد. البته اين تساوي تغييري در صدرنشيني آرژانتيني ها ايجاد نکرد و اين تيم همچنان با 26 امتياز در صدر جدول گروه خود قرار دارد.

در ديگر ديدار ها کلمبيا موفق شد با دو گل پرو را شکست دهد تا جايگاه خود در رده دوم جدول را تثبيت کند. در اين ديدار فالکائو در دقيقه 13 و گوتيرس در دقيقه 45 براي کلمبيا گلزني کردند.

در ديگر ديدار مهم اروگوئه موفق شد با يک گل ونزوئلا را شکست دهد. در اين ديدار ادينسون کاواني موفق شد در دقيقه 27 ميزبان را به گل برساند تا اروگوئه در رده پنجم قرار گيرد. در صورتي که اروگوئه بتواند در 3 بازي آينده خود جايگاه پنجمي خود را حفظ کند براي حضور در جام جهاني بايد با نماينده آسيا ديدار کند.

در جدول رده بندي آرژانتين با 26 امتياز در صدر قرار دارد و تيم‌هاي کلمبيا، اکوادور و شيلي در رده‌هاي دوم و چهارم قرار دارند. همچنين اروگوئه با پيروزي حياتي خود برابر ونزوئلا 16 امتيازي شد و با تفاضل گل بهتر در رده پنجم قرار گرفت.

** تابلو نتايج
* کلمبيا 2 پرو صفر
* اکوادور 1 – آرژانتين 1
* ونزوئلا صفر- اروگوئه يک
* شيلي 3 – بوليوي يک

نتايج ديدارهاي دوستانه

 

تيم ملي فوتبال ايتاليا در ديداري دوستانه با تساوي دو بر دو برابر هائيتي متوقف شد، اما هلند با دو گل از سد ميزبانش چين گذشت.


جهان فوتبال سه‌شنبه شب شاهد چند ديدار دوستانه بود.

به گزارش ايسنا ، تيم ملي فوتبال هلند که در چين به مصاف اين تيم رفت، موفق شد با دو گل برابر حريف نه چندان مطرح خود به پيروزي برسد. گل‌هاي نارنجي پوشان را در اين ديدار روبين فان پرسي در دقيقه‌ 11 (از روي نقطه پنالتي) و وزلي اسنايدر در دقيقه‌ 66 به ثمر رساند.

در اين ديدار يکي از بازيکنان چين در دقيقه‌ 13 با کارت قرمز داور از بازي اخراج شد.

تيم ملي قطر يکي از حريفان ايران در انتخابي جام جهاني، در دوحه از کره شمالي پذيرايي کرد و به نتيجه‌اي بهتر از تساوي بدون گل دست نيافت.

در يکي ديگر از ديدارهاي برگزار شده تيم ملي فوتبال ايتاليا که خود را آماده حضور در جام کنفدراسيون‌ها مي‌کند با تساوي دو بر دو برابر هائيتي متوقف شد.

گل‌هاي شاگردان پراندلي را در اين ديدار امانوئل جياچريني و کلوديو مارکيزيو به ثمر رساندند.

استوني که در خانه از قرقيزستان پذيرايي کرد با تساوي يک بر يک متوقف شد، اما نروژ موفق شد با دو گل برابر مهمانش مقدونيه به پيروزي برسد.

در حالي که دور نهايي مقدماتي جام جهاني به هفته پاياني خود رسيده سه تيم ايران، کره جنوبي و ازبکستان شانس صعود دارند و ديدار هاي هفته پاياني بسيار حساس خواهد بود.


پيروزي ايران و کره جنوبي، کلاف پيچيده گروه دوم رقابت‌ها را باز کرد. به گزارش ايسنا ، ازبکستان که مي‌توانست با پيروزي مقابل کره براي نخستين بار صعودش به جام جهاني را جشن بگيرد، حالا ديگر سرنوشتش در اختيار خودش نيست. در ادامه وضعيت صعود هر يک از تيم‌ها را بررسي خواهيم کرد.

* در بازي‌هاي سه شنبه چه نتايجي رقم خورد؟
تيم ملي ايران پس از پيروزي روحيه‌بخش در دوحه مقابل قطر، در تهران نيز لبنان را با 4 گل شکست داد تا با اين شش امتياز شانس صعود خود را بالا ببرد. کره جنوبي نيز در خانه با يک گل ازبکستان را شکست داد و تا حد زيادي صعودش را مسجل کرد.

* احتمالات صعود
در روز پاياني رقابت‌ها، چهار تيم ايران، کره جنوبي، ازبکستان و قطر بازي خواهند داشت. لبنان نيز که با شکست مقابل ايران به کارش پايان داد. ايران با کره بازي مي‌کند و ازبکستان در خانه پذيراي تيم حذف شده قطر است.

*شرايط صعود ايران
با پيروزي ايران مقابل کره جنوبي، شاگردان کي‌روش به عنوان تيم نخست راهي جام جهاني مي‌شوند. در صورت تساوي ايران و کره جنوبي، ملي‌پوشان ايران با اين يک امتياز نيز مستقيما راهي جام جهاني‌ مي‌شوند، مشروط بر اين که ازبکستان نتواند بيش از سه گل به قطر بزند. ايران حتي با باخت مقابل کره هم مي‌تواند بليت برزيل را رزرو کند، منوط بر اين که قطر بتواند در بازي آخر با ازبکستان از اين تيم حداقل يک امتياز بگيرد.

* شرايط صعود کره‌جنوبي
چشم‌بادامي‌هاي قرمزپوش تا حد زيادي صعود خود را مسجل کرده‌اند. برد يا مساوي مقابل ايران اين تيم را صدرنشين گروه خواهد کرد. اما حتي باخت هم مي‌تواند باعث صعود آنها شود، چرا که تفاضل اين تيم بسيار بالاست (7+) و ازبکستان بايد در بازي با قطر 6 اختلاف تفاضل گل با کره را جبران کند که کار بسيار دشواري است. به همين دليل صعود کره تا حد زيادي قطعي شده است.

* شرايط صعود ازبکستان
تيمي که مي‌توانست با گرفتن سه امتياز بازي سه شنبه مقابل کره جنوبي يک هفته مانده به پايان رقابت‌ها صعودش را قطعي کند، حالا کارش به اما و اگر کشيده و براي صعود مستقيم شانس بسيار کمتري نسبت به ايران و کره جنوبي دارد. هر نتيجه‌اي جز برد مقابل قطر باعث از دست رفتن صعود مستقيم شده و حضور آنها را در پلي‌آف سبب مي‌شود، اما حتي برد هم ممکن است براي ازبک‌ها کافي نباشد. چرا که برد کم‌گل با توجه به تفاضل گل کم اين تيم (1+) سودي نخواهد داشت (مگر ايران به کره ببازد). اگر ايران با کره جنوبي مساوي کند، ازبکستان با زدن 4 گل به قطر صعود مي‌کند. اگر ايران کره را شکست دهد، ازبک‌ها بايد از 4 گل نيز بيشتر بزنند چرا که 6 تفاضل گل از کره عقب‌ترند. تنها در صورت شکست ايران است که ازبکستان با هر پيروزي مي‌تواند جشن صعود بگيرد.

رقابت‌هاي هفته پاياني سه شنبه آينده برگزار خواهد شد.

جدول گروه B :

مقدماتي جام جهاني برزيل - آسيا

 

تيم ملي فوتبال ايران با پيروزي پرگل مقابل لبنان يک گام ديگر به صعود مستقيم به جام جهاني 2014 برزيل نزديک تر شد.


 تيم هاي ملي فوتبال ايران و لبنان از ساعت 20 امروز (سه شنبه) در ورزشگاه آزادي تهران به مصاف هم رفتند.
در اين مسابقه ملي پوشان کشورمان با چهار گل به پيروزي رسيدند.
محمدرضا خلعتبري در دقيقه 39، جواد نکونام در دقايق 45 و 86 و رضا قوچان نژاد در دقيقه 47 براي تيم ملي کشورمان در اين مسابقه گلزني کردند.
در دقيقه 86 جواد نکونام با يک شوت از راه دور زيبا براي چهارمين بار دروازه لبنان را باز کرد.
در دقيقه 81 خلعتبري شوت خطرناکي از داخل محوطه جريمه روانه دروازه حريف کرد که دروازه بان لبنان توپ را دفع کرد، در حالي که قوچان نژاد قصد استفاده از توپ برگشتي را داشت مدافع لبنان توپ را از محوطه جريمه دور کرد. اين توپ در اختيار خسرو حيدري قرار گرفت که او توپ را به شکلي خطرناک روي دروازه ارسال کرد که ضربه سر جواد نکونام از کنار دروازه بيرون رفت.
اين مسابقه در دقايق 60 تا 75 تقريبا متعادل و بدون رخ دادن اتفاق مهمي روي دو دروازه ادامه يافت. کارلوس کي روش تلاش کرد با به ميدان فرستادن محسن مسلمان و غلامرضا رضايي را به جاي مسعود شجاعي و مجتبي جباري روند مسابقه را تغيير دهد.
بازيکنان ايران پس از به ثمر رساندن گل سوم همچنان توپ و ميدان را در اختيار داشتند اما تا دقيقه 60 به موقعيت خطرناک ديگري دست نيافتند تا اينکه در اين دقيقه پژمان منتظري توپ را به سوي دروازه ارسال کرد اما مدافع لبنان با هدف دفع توپ، ضربه اي به توپ زد که به شکلي خطرناک از کنار دروازه بيرون رفت.
نيمه دوم اين مسابقه با حرکت انفجاري ملي پوشان ايران آغازشد. جباري در دقيقه 46 با پاس در عمق توپ را در اختيار قوچان نژاد گذاشت که اين بازيکن پس از پشت سر گذاشتن مدافع حريف به زيبايي دروازه لبنان را باز کرد.
گل اول اين مسابقه نيز در دقيقه 39 توسط محمدرضا خلعتبري بدست آمد که وي با حرکتي انفرادي وارد محوطه جريمه شد و با ضربه اي نرم و فني توپ را به گوشه دروازه فرستاد.
زدن گل اول ازاشتهاي بازيکنان ايران براي به ثمر رساندن گل هاي بيشتر نکاست تا اينکه در دقيقه اول وقت هاي اضافه نيمه اول، جواد نکونام بااستفاده از ارسال سانتر خسرو حيدري با ضربه سر براي دومين بار دروازه حريف را باز کرد.
دردقيقه 32 خسرو حيدري پاس رو به جلوي خطرناکي را روانه دروازه کرد که دروازه بان حريف اين توپ را مهار کرد.
يک دقيقه بعد محمدرضا خلعتبري در موقعيتي خطرناک توپ را در اختيار گرفت که ضربه اين بازيکن از داخل محوطه جريمه توسط دروازه بان لبنان دفع شد.
در ادامه اين مسابقه بازيکنان ايران چند موقعيت خطرناک از حرکات خلعتبري و حيدري از سمت راست به دست آوردند اما دروازه بان و مدافعان لبنان با تمام وجود از دروازه حريف حفاظت مي کردند تا اين موقعيت ها راهي به سوي دروازه پيدا نکند.
در دقيقه 26 مسعود شجاعي توپ را درون محوطه جريمه در اختيار گرفت اما با وجود اينکه چند بازيکن ديگر در موقعيت گلزني قرار داشتند ترجيح داد با تکروي، خودش توپ را به سوي دروازه شليک کند که اين ضربه با برخورد به مدافعان حريف به بيرون از موقعيت خطر دور شد.
در دقيقه 23 محمدرضا خلعتبري پاس در عمقي از خسرو حيدري دريافت کرد که اين توپ را روي دروازه لبنان ارسال کرد اما رضا قوچان نژاد با وجود پرش بلند براي ضربه زدن به توپ موفق به باز کردن دروازه نشد.
در دقيقه 11 رضا قوچان نژاد پاسي را از محمدرضا خلعتبري دريافت کرد که پس از يک چرخش، شوتي را به سوي دروازه روانه کرد که اين توپ از بالاي تيرک افقي به بيرون هدايت شد.
در ادامه مسابقه چندين بار بازيکنان لبنان خود را روي زمين انداختند که اين موضوع باعث توقف در روند مسابقه شد و اعتراض تماشاگران را در پي داشت.
دردقيقه 9 هم پس از چند پاس ميان بازيکنان ايران، توپ درون محوطه جريمه به مجتبي جباري رسيد که شوت اين بازيکن از کنار دروازه به بيرون رفت.
دردقيقه 8اين مسابقه خسرو حيدري سانترخطرناکي روي دروازه حريف ارسال کرد که اين موقعيت با ضربه سر رضا قوچان نژاد از دست رفت.
تيم ملي فوتبال ايران اين بازي را هجومي آغازکرد ودردقيقه دوم نخستين موقعيت خود را با حرکت رضا قوچان نژاد به دست آورد که اين موقعيت به دليل سر خوردن او از دست رفت.
در ادامه مسابقه ملي پوشان کشورمان تلاش کردند تا با حفظ توپ و ميانه ميدان بازي را در کنترل خود داشته باشند تا روي دروازه حريف موقعيت ايجاد کنند.
کارلوس کي روش در اين مسابقه تيم ملي را با ترکيب رحمان احمدي، پژمان منتظري، سيد جلال حسيني، خسرو حيدري، هاشم بيک‌زاده (از دقيقه 80 هاشم بيک زاده) ، جواد نکونام، آندرانيک تيموريان، رضا قوچان‌نژاد، مجتبي جباري (از دقيقه 70 غلامرضا رضايي)، مسعود شجاعي (از دقيقه 69 محسن مسلمان) و محمد رضا خلعتبري به ميدان فرستاده است.

 

حسن زاده:

 

رييس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: باشگاه هاي بدهکار، حق شرکت در مسابقات مختلف ليگ هاي فوتبال را ندارند.


 اسماعيل حسن زاده که براي تماشاي ديدار تيم هاي ملي فوتبال ايران و لبنان به ورزشگاه آزادي تهران رفته است، در اين خصوص به ايرنا گفت: به هيچ وجه با باشگاه ها توافق نخواهيم کرد و روي تصميم خود خواهيم ايستاد.

به گزارش ايرنا، وي افزود: تيم هاي شرکت کننده در اين رقابت ها بايد مطالبات بازيکنان و کادر فني خود را پرداخت کرده و با آنان تسويه حساب کنند تا اجازه بازي داشته باشند.

رييس کميته انضباطي فدراسيون فوتبال با اشاره به اينکه فهرست باشگاه هاي بدهکار مشخص شده است، ادامه داد: اميدوارم باشگاه هاي بدهکار، هرچه سريع تر در اين خصوص اقدام لازم را انجام دهند تا با مشکل مواجه نشوند.

حسن زاده در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه وضعيت قاسم دهنوي چگونه است، اظهار داشت: وکيل دهنوي امروز (سه شنبه) به کميته انضباطي آمد و مدارک موجود به اطلاع وي رسيد. در اين جلسه همانطور که قبل از اين مشخص شده بود، مقرر شد دهنوي روز 4 تير ماه به اين کميته بيايد و اگر ادله اي در اين خصوص دارد، ارايه کند.
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان ستارگان فوتبال و آدرس www.soccerstars.loxblog.comلینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان بعد از تائيد در سايت ما قرار ميگيرد (زيرا اين سايت فقط با وبلا گها و سايت هاي كه پيج رنك 1 به بالا دار تبادل لينك ميكند)





نويسندگان